Od 12 września w Galerii Starej w Łodzi można oglądać wystawę prac Piotra Skowrona pt. „2192. Grafika i rysunek.”

12-27.09.2014. Wystawa prac Piotra Skowrona pt. „2192. Grafika i rysunek.”

ostatnia aktualizacja 15.09.2014 poniedziałek 23:15

Materiały organizatora 

Wystawa „2192. Grafika i rysunek” stanowi zwieńczenie pięciu lat studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Prezentowane prace to cykl dyplomowy składający się z dwóch części – głównej specjalizacji i aneksu. Część główna to wielkoformatowe grafiki wykonane w technikach łączonych w pracowni profesora Sławomira Ćwieka. Techniki, dzięki którym wydrukowane zostały prezentowane grafiki to przede wszystkim wklęsłodruk uzupełniony drukiem wypukłym i monotypią. Aneks do dyplomu stanowią rysunki z pracowni profesora Zbigniewa Purczyńskiego. Prace powstały przy użyciu podstawowych narzędzi rysunkowych, takich jak: ołówek, gumka, rozcierak. Ograniczenie to wynikało z chęci uzyskania maksimum ekspresji, przy użyciu minimalnej ilości środków. Temat pracy dyplomowej to: „Osobiste przeżycia w abstrakcyjnym zapisie”. Owe „osobiste przeżycia” to wspomnienia wydarzeń, które były inspiracją do powstania prezentowanych prac. Posługując się podstawowymi środkami artystycznego wyrazu, takimi jak: linia, faktura, płaszczyzna, zostały wydrukowane/narysowane prace w przestrzeni, w której zawarte są emocje, uczucia, wspomnienia wydarzeń z nieodległej przeszłości.

Piotr Skowron. Urodzony w 1984 roku w Łodzi jest studentem piątego roku Grafiki Artystycznej łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Tworzy w zakresie grafiki warsztatowej, rysunku oraz malarstwa. Techniki, które najczęściej wykorzystuje to wklęsłodruk i serigrafia. Nie ogranicza się jednak tylko do klasycznych form druku i często sięga po niekonwencjonalne techniki graficzne. Eksperymenty kolograficzne idealnie współgrają z jego wcześniejszym wykształceniem – inżyniera, zdobytym na Politechnice Łódzkiej. Komponując prace zestawia ze sobą podstawowe środki artystycznego wyrazu – linie, płaszczyzny, faktury, ma to na celu przestawienie wydarzeń dnia codziennego, uczuć i emocji. Abstrakcyjne formy są więc próbą opowiedzenia o najbliższym otoczeniu, nie odwołując się do rozwiązań figuratywnych.

Źródło:

piotrskowron.com

ldk.lodz.pl

Powiązane artykuły