Projekt „Wzmocnienie roli szlaku bursztynowego i innych produktów turystycznych w zintegrowanym produkcie turystycznym województwa łódzkiego” będzie promował Ziemię Wieluńską w Brukseli. Wniosek złożony przez Gminę Wieluń w ramach konkursu Open Day’s Projects znalazł uznanie w oczach 5-osobowej komisji konkursowej.

09-12.10.2011. Szlak Bursztynowy będzie promował Wieluń w Brukseli

ostatnia aktualizacja 29.08.2011 poniedziałek 12:53

Dwa projekty: „Wzmocnienie roli Szlaku Bursztynowego i innych szlaków tematycznych w zintegrowanym produkcie turystycznym województwa łódzkiego” oraz „Rewitalizacja EC-1 i jej adaptacja na cele kulturalno-artystyczne” realizowany przez miasto Łódź zajęły ex aequo pierwsze miejsce.

Departament Polityki Regionalnej wystąpił z zapytaniem do organizatora Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o możliwość przedstawienia w Brukseli tych dwóch projektów. W zależności od decyzji MRR wspomniane projekty będą mogły zaprezentować się w Miasteczku Polskim dniach od 9 do 12 października br.

Na podstawie § 7 ust.1 Regulaminu konkursu Komisja jednogłośnie zadecydowała, biorąc pod uwagę zasięg, stopień zaawansowania realizacji projektu, posiadane materiały informacyjno-promocyjne, że w przypadku braku zgody ze strony organizatora na dwóch beneficjentów RPO WŁ na Open Day’s w Brukseli zaprezentowany zostanie jedynie Szlak Bursztynowy.

– Decyzja, którą podjąłem o przystąpieniu do konkursu podyktowana została tym, że uznałem to za doskonałą okazję do promocji Wielunia na arenie międzynarodowej. Gdzie jak nie w sercu Europy powinniśmy chwalić się tym co mamy, czyli naszym dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym. Jako przewodniczący komitetu sterującego uznałem to wręcz za swój obowiązek, dlatego w porozumieniu ze Starostwem Powiatowym Gmina Wieluń złożyła wniosek dotyczący projektu szlaku bursztynowego, który po raz kolejny został bardzo wysoko oceniony i potraktowany jako wzorowy – podkreśla Janusz Antczak, Burmistrz Wielunia.

Na Open Day's projekt będzie promowany przez Drużynę Wojów Szlaku Bursztynowego. Na stoisku zorganizowanym w formie historycznego słowiańskiego obozowiska produkty turystyczne prezentować będą osoby w replikach strojów posiadający uzbrojenie, wyposażenie, sprzęty codziennego użytku o wartościach historycznych.

Wystrój stoiska oraz ubiory osób nawiązywać będą do wszystkich kultur, jakie pojawiły się na szlaku bursztynowym podczas ponadtysiącletniej jego historii:

  • rzymskiej,
  • celtyckiej,
  • słowiańsko-germańskiej,
  • wikińskiej.

W historycznym namiocie na tle tarcz, kolczug, włóczni, mieczy, łuków pochodzących z odpowiednich epok będzie prezentowany dynamiczny, kontrastujący przekaz multimedialny. Wojowie Szlaku Bursztynowego będą prezentować zainteresowanym urządzenia mobilne (PDA, nawigacje GPS, smartfony itp.) z aplikacjami przydatnymi dla wszystkich form turystyki aktywnej, w tym: konnej, rowerowej, wodnej, pieszej, samochodowej, quadowej, wspinaczkowej i innych. Wielojęzyczne (angielski, niemiecki, rosyjski) materiały poligraficzne i multimedialne będą rozdawane wszystkim zainteresowanym.

Przekaz merytoryczny będzie skoncentrowany na zaprezentowaniu najważniejszych produktów turystycznych i kulturalnych Wielunia i okolic, które są reprezentacyjne dla całego województwa łódzkiego, w tym: Bursztynowego szlaku rowerowego, odcinków szlaku konnego „W siodle” (przebiegających przez całe województwo łódzkie), szlaków wodnych Warty, tematycznych szlaków pieszych. Produkty regionalne będą promowane jako atrakcyjne zarówno dla grup zorganizowanych jak i dla turystów indywidualnych, w tym w szczególności turystyki rodzinnej i turystów aktywnych. Drużyna Wojów Szlaku Bursztynowego będzie zachęcała do odwiedzenia województwa łódzkiego oraz przyjazdu na cykliczne wydarzenia kulturalne organizowane na Ziemi Wieluńskiej poprzez promocję regionalnych przysmaków (napojów i jedzenia) oraz rekomendowanie cennych atrakcji turystycznych i atrakcyjnych miejsc noclegowych.

Powiązane artykuły