Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej ruszył w swą coroczną trasę po województwie łódzkim. Pierwszymi przystankami były Wieluń i Ożarów

30.06.2012. Święto muzyki klasycznej, czyli Kolory Polski

ostatnia aktualizacja 05.07.2012 czwartek 11:38

Magdalena Kopańska 

Ponad 30 stopni w cieniu, sobotnie popołudnie w Ożarowie – najwierniejsi miłośnicy muzyki klasycznej zajmują miejsca w chłodnym jak na ten dzień wnętrzu modrzewiowego dworu. Za chwilę Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” wystartuje po raz trzynasty i nic już go nie zatrzyma, aż do wielkiego finału 2 września w Bełchatowie.

Klasztor ss. Bernardynek, klasztor oo. Franciszkanów i Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie – w tych miejscach w sobotę, 30 czerwca rozbrzmiewały m.in. skrzypce, wiolonczela klawesyn i fortepian. Wśród melomanów znaleźli się m.in. Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień oraz Wicemarszałek Dorota Ryl.

- Przyznam, że w Ożarowie jestem po raz pierwszy, dlatego jestem nieco onieśmielony tym pięknym dworkiem. Cieszę się, że festiwal Kolory Polski sprzyja poznawaniu takich właśnie miejsc. To inicjatywa, która łączy miłość do muzyki i ziemi łódzkiej, wpływając na jej integrację i promocję – podkreślał Marszałek Witold Stępień, który otworzył festiwal wspólnie z dyrektorem filharmonii łódzkiej Tomaszem Bębnem, senatorem Ryszardem Bonisławskim, Burmistrzem Wielunia Januszem Antczakiem oraz dyrektorem Muzeum Ziemi Wieluńskiej Janem Książkiem.

„Wędrowna inauguracja wędrownego festiwalu" – takie hasło przyświecało twórcom tego pomysłu. Łącznie w Wieluniu i Ożarowie odbyło się osiem koncertów. Jak podkreślał dyrektor filharmonii Tomasz Bęben był to swego rodzaju eksperyment. - Wszystko wyszło zgodnie z planem, choć nasi meloman musieli wykazać się doskonałą kondycją – podsumował inaugurację dyrektor.

W klasztorze ss. Bernardynek wystąpił zespół wokalny „Il Canto" , który zaprezentował G. P. da Palestrina – motety ze zbioru „Canticum Canticorum". W Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie melomani mogli wysłuchać ostatnich utworów fortepianowych Johannesa Brahmsa w wykonaniu Pawła Kamasy – fortepian i Teresy Budzisz-Krzyżanowskiej – słowo.

W klasztorze oo. Franciszkanów w programie znalazła się muzyka inspirowana światem przyrody – utwory instrumentalne wybranych kompozytorów XVII- i XVIII-wiecznych w wykonaniu orkiestry barokowej „Accademia dell'Arcadia". W ogrodach franciszkańskich natomiast dużym wzięciem cieszyły się naleśniki i „Miodzio Ojca Teofila”.

Powiązane artykuły