Facebook
Konkurs fotograficzny

Szlak Wielkich Jezior Mazurskich

Zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym. Prześlij nam ciekawe zdjęcia atrakcyjnych miejsc w Polsce i wygrywaj cenne nagrody!


więcej...

Konkurs filmowy

Obejrzyj inspiracje do brania udziału w wydarzeniach atrakcyjnych dla turystów aktywnych. Przekaż swój film w innym ciekawym temacie. Każdy film będzie zgłoszony do konkursu. Autor filmu najlepszego w danym roku wygra tablet.

więcej...

Pobierz bezpłatnie
Ankieta

Tytuł – Testowy artykuł przeznaczony dla potrzeb zespołu redakcyjnego map4U

Testowy artykuł na potrzeby map4U.pl. Do przeprowadzenia pełnej kontroli jakości należy sprawdzić kartę informacyjną obszaru administracyjnego, szlaku i obiektu.

Opis

Aby dokonać kompletnego przeglądu należy sprawdzić poniższe karty:

  1. Obszar administracyjny – Bełchatów,
  2. Szlak – Romański Szlak Samochodowy. Odcinek Wieluń - Żarnów,
  3. Obiekt – Pensjonat u Darii - Test DK.
  4. Artykuł w tematach – Tytuł – Testowy artykuł przeznaczony dla potrzeb zespołu redakcyjnego map4U
  5. Artykuł w kartach – Tytuł – Testowy artykuł przeznaczony dla potrzeb zespołu redakcyjnego map4U

W tekście możemy stosować nagłówki rozdzielajace tekst. Nie przesadzajmy z ich dłużą ilością jeśli tekstu mamy mało. Nagłówki wykorzystuje się przedewszystkim w artykułach, ponieważ artykuły nie są podzielone na bloki tematyczne tylko zawierają jednolity tekst. W kartach obiektów takich jak: Zabytki i kultura, Przyroda i krajobrazy, Noclegi i gastronomia, Sport i rekreacja, Baza towarzysząca, ponieważ wejdzie w konflikt z tytułami bloków tematycznych. Zastosowanie nagłówka w danym bloku musi być wymuszone dużą ilością tekstu.

Nagłówki (nagłówek 3)

Żonkil

Fotografia pojedyncza w tekście

Nagłówek 1

Nie stosujemy go przy obiektach takich jak: Zabytki i kultura, Przyroda i krajobrazy, Noclegi i gastronomia, Sport i rekreacja, Baza towarzysząca, ponieważ wejdzie w konflikt z działami blokowymi.

Nagłówek 2

Można go stosować w Artykułach. Nie stosujemy go przy obiektach takich jak: Zabytki i kultura, Przyroda i krajobrazy, Noclegi i gastronomia, Sport i rekreacja, Baza towarzysząca, ponieważ wejdzie w konflikt z działami blokowymi.

Nagłówek 3

Można go stosować we wszystkich kartach informacyjnych z umiarkowanym stosowaniem przy obiektach takich jak: Zabytki i kultura, Przyroda i krajobrazy, Noclegi i gastronomia, Sport i rekreacja, Baza towarzysząca, ponieważ wejdzie w konflikt z działami blokowymi.

Nagłówek 4

Można go stosować we wszystkich kartach informacyjnych.

Nagłówek 5

Można go stosować we wszystkich kartach informacyjnych.

Nagłówek 6

Można go stosować we wszystkich kartach informacyjnych.

Ramki (nagłówek 3)

Każdy redaktor treści RPI zobowiązany jest do przestrzegania norm języka polskiego zgodnie z wytycznymi Rady Języka Polskiego zamieszczonymi w słownikach języka polskiego. Ponadto zobowiązany jest stosować się do wytycznych i standardów edytorskich, które obowiązują redaktorów, przede wszystkim by zachować jednolitość zapisów. Normą dla pracy redaktora nad edycją tekstu ma stać się przede wszystkim staranność i dbałość o poprawność językową.

Opracowane artykuły można wyróżniać przez odpowiednie ramki tekstowe.

Do dyspozycji mamy 4 ramki tekstowe:

Slogan

Slogan – jest to ramka bez tła kolorystycznego. Możemy w niej pisać hasła które chcemy wyróżnić z pośród całego tekstu.

Notatka

Notatka – jest to ramka z niebieskim tłem. Jest to neutralna ramka informacyjna. Wyróżniamy tutaj kawałek tekstu, który zasługuje na wyróżnienie, ale nie jest tak ważny aby umieszczać go w ramce Uwaga (czerwona).

Uwaga

Uwaga – ramka z czerwonym tłem. Umieszczamy w niej bardzo ważne informacje z danego tematu. Jeśli nie mamy konieczności jej używać, to nie używamy. Zawsze można skorzystać z bardziej neutralnej ramki Notatka (niebieska).

Napraw

Napraw – ramka z zółtym tłem. Umieszczamy w niej teks np. zapowiadający prezentacje multimedialne lub inne teksty zasługujące na wyróznienie i różniace się od pozostałych ramek.

 

Wypunktowania (nagłówek 3)

Do dyspozycji mamy również wypunktowania. Stosujemy je jeżeli chcemy w tekście zamieścić informację, która składa się z wielu równoważnych sobie składowych. Np. wymieniając elementy wchodzące w skład założenia pałacowego, wymieniając godziny otwarcia muzeum, zawartość sali muzealnej, wyposażenie ośrodka, sprzęt znajdujący się w wypożyczalni sprzętu (przypadków takich może być wiele). Jeżeli decydujemy się na takie działanie wykorzystujemy do tego zawsze punktatory dostępne w edytorze tekstu.

Kwiat bratka Pierwiosnek Stokrotka

Przykład 1: (nagłówek 4)

Muzeum jest czynne:

  • poniedziałek-środa 18:00–22:00,
  • czwartek-piątek 19:00–22:00,
  • sobota 18:00–22:00,
  • niedziela zamknięte.

Przy tego typu wypunktowaniu po każdej kropce zaczynamy misać małą literą, a na końcu stawiamy przecinki za wyjątkiem ostatniej kropki, która kończy zdanie i dlatego stawiamy kropkę na końcu.

Przykład 2: (nagłówek 4)

  • Poniedziałek-środa 18:00–22:00,
  • czwartek-piątek 19:00–22:00,
  • sobota 18:00–22:00,
  • niedziela zamknięte.

Przykład podobny do przykładu 1 z tym, że nie ma początkowego zdania rozprowadzajacego. Dlatego listę wypunktowania zaczynamy wielką literą i tak jak w poprzednim przypadku przy ostatniej kropce na końcu stawiamy kropkę.

Przykład 3: (nagłówek 4)

Czasem elementy zdania mogą być dłuższe, tak jak w zdaniu podrzędnie złożonym z wyliczeniami. Wtedy ponieważ w samych podpunktach mogą wystąpić przecinki, po każdym punkcie stawiamy średnik, na końcu oczywiście kropkę by zamknąć zdanie. Poszczególne wyliczenia zaczynamy małą literą.

W sali muzealnej możemy znaleźć:

• kominek z XIX w., pokryty kafelkami pochodzącymi z majoliki Radziwiłów;

• biblioteczkę, która budzi wielkie zainteresowanie zwiedzających, gdyż znajduje się w niej najstarsze wydanie dzieł Kopernika;

• stolik do pokera, który opatrzony jest inskrypcją łacińską pocieszającą przegranych;

• 6 zielonych foteli;

• stół wsparty na inkrustowanych nogach.

Krokusy Szafirek

Przykład 4: (nagłówek 4)

Możemy stosować również listy numerycznej. Przy liście numerycznej każde zdanie zaczynamy wielką literą i kończymy kropką.

  1. Pałac powstał w XIX w. i stał się od razu przykładem wspaniałej architektury, wzorem dla okolicznych rezydencji. Radziwiłowie szczycili się architektami, których sprowadzili do jego budowy.
  2. Ogród, w którym znajduje się olbrzymie rosarium, jest dzisiaj mekką botaników z całej Polski, przyjeżdżają oni by obejrzeć gatunki, które zachowały się ponad 100 lat. Legenda mówi, że róże sadziła córka pierwszych właścicieli i tak je pokochała, że nie była w ogóle zainteresowana ożenkiem.
  3. Stajnie znajdujące się w północnej części ogrodów budzą podziw wszystkich turystów. Znajduje się w nich 100 boksów dla koni, co daje wyobrażenie o liczbie zwierząt znajdujących się w hodowli.

Inne narzędzia edycyjne (nagłówek 3)

W tekście możemy stosować również zwykłe boldy (pogrubienie) i ilalik (tekst ukośny).

W tekście możemy stosować wcięcia ale tylko za pomocą dostępnych narzędzi edycyjnych. Nie można robić wcięć poprzez wielokrotne wpisywanie spacji.
Do dyspozycji jest również styl kodu źródłowego.

Źródła, informacje w Internecie

Aby dokonać kompletnego przeglądu należy sprawdzić poniższe karty:

  1. Obszar administracyjny – Bełchatów,
  2. Szlak – Romański Szlak Samochodowy. Odcinek Wieluń - Żarnów,
  3. Obiekt – Pensjonat u Darii - Test DK.

Dokumenty