logo
Portal Turystyki Aktywnej map4U to narzędzie pozwalające bez zbytecznego wysiłku przygotować trasę podróży – wybrać do niej najciekawsze zabytki i atrakcje przyrodnicze, obiekty, które chcecie odwiedzić, zdecydować się na restauracje, nocleg i wszystkie inne ciekawe miejsca. Wszystko będą mogli Państwo oznaczyć na mapie, sami zdecydować o kolejności zwiedzania i o ważności poszczególnych punktów. Plan ten będzie można zachować w pamięci, zmieniać go w zależności od potrzeb, podzielić się nim z innymi użytkownikami portalu, wydrukować lub odtworzyć z urządzania mobilnego podczas wycieczki.
Przygotowanie wycieczki jest banalnie proste nie trzeba być zalogowanym, ale rejestracja za pomocą Google lub Facebook pozwala na zapamiętywanie wycieczek, dzielenie się nimi i wprowadzanie zmian po czasie. Z ekranu głównego należy wybrać opcję „Skorzystaj z mapy” i można zacząć działać.
Fot. 1. Widok planera
Planer znajdujący się po prawej stronie strony (fot. 1) pozwala m.in. nadać nazwę wycieczki, jej termin, stworzyć krótki opis, wybrać aktywności. W pierwszej kolejności z okna po lewej stronie „Szukaj na mapie” należy wybrać kategorie, które nas interesują. Można oznaczyć kilka kategorii naraz lub dodawać obiekty po kolei. W oknie tym można także ograniczyć obszar wyszukiwania zawężając go aż do gminy. Oczywiście mogą Państwo także wpisać wybrane hasło w okno wyszukiwarki.
Fot. 2. Widok obiektów na planerze
Obiekty z wybranych kategorii i regionów pojawiają się na mapie oraz liście pod mapą (fot. 2). Zarówno dymek (który pojawia się na mapie po kliknięciu na obiekt), jak i lista daje szanse otworzenia na osobnej karcie informacji o wybranym miejscu (strzałka przy guziku „Szczegóły”) – po przeczytaniu szczegółowych informacji można zdecydować, czy jest to obiekt znajdujący się w gronie naszych zainteresowań. Jeżeli jakiś obiekt Państwa interesuje można go dodać do planera na dwa sposoby: po pierwsze oznaczyć go jako punkt na trasie (tylko te obiekty będą użyte do wyznaczenia trasy), po drugie jako element planera (obiekty będą się wyświetlały na mapie, ale nie mają wpływu na przebieg trasy). Wybór można zaznaczyć na dymku lub na liście pod mapą przy wybranym obiekcie. Obiekty przypisane do planera są na liście z prawej strony oznaczone flagą i trasa wyznacza się między nimi automatycznie. Punkty mogą zmieniać miejsce na trasie, wystarczy przeciągnąć je i puścić w odpowiednim miejscu na liście planera.
To dziecinnie proste – wystarczy wybrać obiekty, dodać je do planera, poukładać zgodnie z potrzebami i oto gotowa wycieczka. Czas ją teraz zapisać na koncie i zabrać ze sobą w podróż.
Fot. 3. Lista przygotowanych wycieczek
By powrócić do wycieczki wystarczy wejść w znajdującą się nad planerem zakładkę „Moje wycieczki” (fot. 3). W pojawiającym się oknie widać listę zadań, którą można wykonać na przygotowanych wcześniej trasach. Jeżeli zechcą Państwo obejrzeć zrobioną przez nas wycieczkę należy kliknąć na jej nazwę, wtedy otworzy się ona w osobnym oknie, będzie tam też możliwość wydrukowania jej (m.in. do pliku pdf) – służy do tego ikona drukarki znajdująca się pod mapą. W treści wycieczki widać mapę, przygotowany wcześniej opis, listę obiektów występujących na wycieczce.
Możemy także podzielić się wycieczką ze znajomymi jeżeli podamy im linka do trasy (należy przy tym pamiętać o odblokowaniu kłódki widocznej przy nazwie wycieczki lub we właściwościach planera).
Polecamy też wycieczki już przygotowane przez nasz zespół, mogą stać się one inspiracją dla Państwa. Za pomocą klawisza „Wczytaj wycieczkę do planera” znajdującego się pod tekstem, można skopiować wycieczkę do swojego planera, dokonywać na niej zmian, nadać własną nazwę i zapisać naszą własną wersję.